Nieuws

NIEUWS


SPOTLIGHTING HOLLYWOOD’S SUPPORTING STAR

IMDB onderzoekt door de lens van Russell Bobbitt, een veteraan uit de filmindustrie, wat de Zippo-aansteker heeft betekend op het scherm en de release van Walk of Flame

 

June 4, 2018 In een nieuwe video die vandaag exclusief met IMDb wordt uitgebracht, onthult de gewaardeerde Hollywood Prop Master Russell Bobbitt de magie van het maken van films en laat hij zijn licht schijnen over het creatieve proces van filmproductie en het documenteren van de erfenis van Zippo’s op het celluloid.

Al meer dan 30 jaar werkt Russell Bobbitt, Head Prop Master bij Marvel Entertainment, buiten de schijnwerpers samen met de gevestigde namen. Met een portfolio van meer dan 50 films, waaronder kaskrakers zoals The Good Shepherd en Planet of the Apes, is Russell verantwoordelijk voor het verwerven, ontwerpen en maken van de objecten die in handen komen van de bekendste acteurs van Hollywood.

In de nieuwe video Walk of Flame neemt Bobbitt filmfans mee achter de schermen naar een toonaangevend rekwisietenhuis in LA met meer dan 1.000.000 rekwisieten in de inventaris. Terwijl hij door de fascinerende ruimte rondgaat, vertelt Russell over de belangrijkste items, die die essentieel zijn voor de plot van de films, zijn beroemdste creaties en legt uit hoe de eenvoudige Zippo-aansteker een betrouwbaar rekwisiet werd, dat meer dan 2000 maal in films verscheen

Bobbitt besprak zijn rol in films en merkte op: "Een rekwisiet is een manier om diepte te creëren en het personage uit te werken. Niets is toevallig - elk item dat op een set wordt geplaatst, moet het inzicht van het publiek in het verhaal vergroten. Mijn rol vereist een scherp oog voor detail - alles wat een acteur in een film aanraakt, is nauwgezet gepland.

"Wanneer personages een betrouwbaar rekwisiet nodig hebben, is een van mijn pijlers de Zippo windbestendige aansteker. Ondanks zijn formaat kan deze enorme impact hebben en onmiddellijk aanspreken bij het publiek. Ik heb met het merk gewerkt aan aangepaste ontwerpen om de persoonlijkheid van een karakter en het bredere verhaal uit te bouwen."

Bobbitt heeft zelf het iconische Amerikaanse merk geholpen om kaskrakers te laten branden, met onder andere de windbestendige aansteker in Charlie's Angels (2000) en Hocus Pocus (1993). Of het nu gaat om een ​​spannende plotwending, een vonk om een ​​explosie te veroorzaken, een licht om een ​​verraderlijk pad te verlichten, of een manier om te ontsnappen aan een netelige situatie, je kunt vaak de onmiskenbare 'Zippo-klik' horen in sommige van Bobbitt's bekendste films.

De nieuwe video maakt deel uit van de bredere Walk of Flame-campagne, die voor het eerst de vertrouwde aansteker in de schijnwerpers zet. Om de rol van Zippo in de film te herdenken, heeft

het merk een reeks aanstekers met als thema een hulde aan films geïntroduceerd, geïnspireerd op enkele van de meest beroemde ontwerpen die op het witte doek werden getoond. Deze zes nieuwe ontwerpen zijn nu beschikbaar om te bestellen.

Lucas Johnson, Senior Brand Manager, Global Marketing bij Zippo, zei: "Van elk genre tot elk budget heeft de windbestendige aansteker van Zippo zichzelf bewezen als een onmisbaar rekwisiet voor het witte doek. We zijn trots op onze rijke cinema-backcatalogus, waaronder films als Casablanca, The Godfather en Die Hard. Door met Russell Bobbitt samen te werken, kunnen we de rol van het merk in enkele van Hollywood's grootste films voor het eerst onderzoeken. Met een steeds veranderende catalogus van ontwerpen, zijn we er trots op dat we de enorme verscheidenheid aan films en genres documentere, waarin de aansteker is voorgekomen in de 86-jarige geschiedenis van het merk."

Zippo zal in de komende weken achter de schermen inhoud en exclusieve beelden op hun sociale kanalen publiceren. Volg de viering van de Walk of Flame op Facebook (@Zippo), Instagram (@OriginalZippo) en Twitter (@Zippo).

 


Zippo stelt voor: het Campfire Outdoor Adventure and Music Festival

18 augustus 2014 – The inaugural Campfire Outdoor Adventure and Music Festival van Zippo, dat doorgaat tijdens het weekend van de Dag van de Arbeid in Lakewood, Pennsylvania, is een evenement dat u niet wilt missen.

Naast een weekend vol muziek worden er ook tal van andere activiteiten gepland  zoals rotsklimmen, hindernissenparcours, teamsporten, een Golf mixer, nachtvoorstelling Silent Disco en iedere dag VIP Happy Hour zwembadparty’s met live dj’s.

Luxevervoer is beschikbaar van en naar het weekendevenement voor bezoekers uit New York City, Philadelphia en Scranton/Wilkes-Barre. Reistickets kosten tussen $35 tot $60 en zijn verkrijgbaar tot 22 augustus.

Inwoners van Pennsylvania krijgen de unieke kans om dagtickets voor slechts $55 te kopen. Stuur een e-mail naar Campfire Festival en zij zullen u een supergeheime link doorsturen om uw ticket aan te kopen.


W.R. Case & Sons Cutlery Company viert 125 jarig bestaan

20 juni 2014 – Dit jaar viert W.R. Case & Sons Cutlery Company, een Amerikaanse producent van hoogwaardige messen, 125 jaar bekroond ambachtelijk vakmanschap, regionaal erfgoed en aloude traditie. De rijke geschiedenis van het bedrijf begon in 1889 toen vier broers messen begonnen te maken en te verkopen langs een koetsroute in Upstate New York.

“Zippo kocht W.R. Case & Sons Cutlery Company in 1993. We zijn heel trots op wat we verwezenlijkt hebben tijdens de voorbije 20 jaar door deze twee iconische merken samen te brengen,” aldus Greg Booth, CEO, Zippo/W.R. Case & Sons Cutlery Company.

Om dit engagement verder te ondersteunen, investeert Case Cutlery’s moederbedrijf, Zippo Manufacturing Company, bijna $10 miljoen dollar in de renovatie van hun bedrijf in Bradford, Pennsylvania. De renovaties, die momenteel uitgevoerd worden en waarschijnlijk tegen eind 2015 voltooid zullen zijn, omvatten een volledige hermodellering van de Case-fabriek die dateert van 1975, inclusief nieuwe apparatuur en een inrichting die een betere efficiëntie, productiviteit en kwaliteit mogelijk maakt zonder afbreuk te doen aan het ambachtelijk vakmanschap dat in ieder Case-mes tot uiting komt.

“Voor Case leggen wij momenteel de nadruk op een hogere efficiëntie, die we hopen te bereiken met deze nieuwe investering, en stimuleren we toekomstige innovaties en nieuwe productontwikkeling,” voegt Booth toe. De producten van Case variëren van de klassieke patronen zoals de Case Trapper, Stockman, Peanut en Tiny Toothpick die ontworpen zijn voor dagelijks gebruik tot collector’s items, muntensets en gedenkartikelen die woonkamers en ‘mancaves’ in heel Amerika decoreren.

Zippo-expert spreken in nieuwe Zippo winkel in Las Vegas

21 mei 2014 – Een speciaal evenement wordt gepland door het Luxor Hotel and Casino, één van de meest iconische bestemmingen langs de Las Vegas Strip, op 5 en 6 juni als onderdeel van het openingsfeest voor de Zippo-winkel in Las Vegas.

De Luxor zal een ‘Gesprek met de Zippo-Expert’ organiseren met Zippo Historicus en Zippo/Case Museum Curator Linda Meabon op donderdag van 13 tot 15 uur en op vrijdag van 10 uur tot middernacht.

De Zippo winkel geeft klanten een gratis geschenk bij hun aankoop, zolang de voorraad strekt, tijdens de uren van het ‘Gesprek met de Zippo expert’. Aanwezigen kunnen ook een Zippo aansteker winnen.

De Zippo winkel bevindt zich in de Galleria in de Luxor naast het rollend trottoir naar Excalibur Hotel & Casino.

“Dit evenement is een unieke gelegenheid om de fascinerende geschiedenis van Zippo te delen met bezoekers aan de spannende nieuwe Zippo-winkel,” aldus Meabon. “Ik ben zo blij dat ik nog een Zippo-mijlpaal – de opening van deze eerste officiële Zippo-winkel – kan delen met onze fans.”

Een tweede Zippo-winkel zal later deze zomer openen in het MGM Grand Hotel & Casino.

Beide winkels zullen het leeuwendeel van Zippo’s uitgebreide productassortiment in huis hebben, inclusief windbestendige aanstekers en aanstekerproducten, kleding, tassen, parfums en kleine lederen artikelen.

2014 Rockmuziekfestivals vastgelegd

14 april 2014 – Zippo Encore heeft het programma van topmuziekfestivals voor 2014 aangekondigd. Er komen nieuwe samenwerkingsrelaties met het CounterPoint Music and Arts Festival bij Atlanta, GA; Monster Energy’s Carolina Rebellion bij Charlotte, NC; Rock On The Range in Columbus, OH; Rocklahoma in Pryor, OK; en de samenwerking met het Rockstar Energy Drink Mayhem Festival, dat deze zomer 24 steden overal in de V.S. bezoekt, wordt voortgezet.

De kleinhandelszaak van Zippo Encore zal exclusieve op maat gemaakte aanstekers die door de groepen ontworpen werden en een beperkte editie van festivalaanstekers verkopen op ieder festival. Bezoekers aan de Zippo Encore shop kunnen op ieder festival deelnemen aan een aanstekerdesignwedstrijd door een met de hand getekend ontwerp aan de kiosk te maken. Het beste design – gekozen door de festivalgangers die de kiosk bezoeken – wint een Zippo Encore Schecter Gitaar.

Bezoekers kunnen ook deelnemen aan het ‘Spin It To Win It’ spel en mooie prijzen in de wacht slepen. Meer details vindt u op Facebook.com/ZippoEncore. Vergeet niet de Zippo Encore Facebook-pagina te raadplegen vóór het evenement om kans te maken op een ticket of pas voor ieder festival en andere prijzen tijdens de zomer.

#SHARETHEPAIN WITH US

3 april 2014 – Bent u ooit een Zippo-aansteker kwijt geraakt? Kent u iemand die er één kwijtgeraakt is? Deed het pijn?

Als u één van deze vragen met ‘ja’ kunt beantwoorden, ga dan naar sharethepain.com waar u uw gevoelens kunt delen onze pijnconsulent-ontmoet-zware-jongen, Jax ‘Geen Pijn’ McFlame. Hij is dan wel immuun voor fysieke pijn maar de emotionele pijn van het verlies van een Zippo-aansteker kan hem breken. Jax wil het verhaal horen over de aanstekers die u kwijt bent zodat hij u kan helpen met het herstelproces. Jax heeft een paar uitgesproken meningen over wat u verloren hebt. Surf naar sharethepain.com of #ShareThePain op Twitter en luister naar wat hij te vertellen heeft.

Zippo breidt NASCAR-sponsoring uit


1 maart 2014 – Zippo heeft een verlenging tot 2016 ondertekend van de sponsoring van Zippo 200 op The Glen NASCAR Nationwide Series race. Zippo 200 is aan zijn tiende levensjaar toe en bekleedt de derde plaats van de Nationwide Series wedstrijden die het langst onder dezelfde naam en met dezelfde sponsoring georganiseerd worden.

“Vanaf het begin was onze samenwerking met Watkins Glen International een succes voor ons beiden”, aldus Greg Booth, directeur en CEO bij Zippo.

“Racefans, vooral NASCAR-fans, hebben dezelfde loyaliteit en passie voor hun sport als fans van Zippo-aanstekers voor ons product hebben. Onze Zippo outdoorproducten zijn zelfs nog zinvoller als we ons richten tot de duizenden enthousiaste fans die tijdens het raceweekend kamperen op The Glen.” Het NASCAR Sprint Cup Series weekend op The Glen gaat door van 7 tot 10 augustus.Wochenende am Glen findet am August 7 – 10 statt.


Zippo neemt de productdistributie in Europa over

18 juli 2013 – Zippo en Polyconcept kondigen aan dat Zippo Manufacturing Company de volledige productdistributie in Europa overneemt. Zippo zal het belang van Polyconcept in Oostenrijk, de Benelux, Frankrijk en Duitsland overnemen. Zippo GMBH en Zippo SA zullen voortaan bekend zijn als Zippo France en Zippo Germany.
Greg Booth, directeur en CEO bij Zippo: “Tijdens de voorbije 20 jaar hebben Polyconcept en Zippo een goede samenwerking opgebouwd voor de distributie van Zippo-producten in Europa. Naarmate de twee bedrijven evolueerden, hebben we ons gerealiseerd dat deze verandering zal bijdragen tot een betere service voor onze klanten. We hebben heel veel respect voor Polyconcept en we zijn dankbaar voor de kans die we kregen om samen te werken en voor hun bijdrage tot het succesverhaal van Zippo in Europa.



“Tijdens de voorbije jaren werden talloze belangrijke veranderingen doorgevoerd die allemaal blijk gegeven hebben van Zippo’s engagement voor groei, marktleiderschap en onze toekomstvisie.”

Zippo maakt toptienlijst van de meest ‘patriottische’ merken

4 juni 2013 – Zippo werd genoemd als één van de top-Amerikaanse merken in een enquête die het New Yorkse merkenonderzoekbureau Brand Keys bij 4.500 consumenten gehouden heeft. Zippo haalde de zevende plaats op de lijst met een score van 93 procent op een schaal die de verwachtingen op het vlak van emotioneel engagement van klanten vertegenwoordigt.

Zippo is een Amerikaans symbool sinds de Tweede Wereldoorlog toen het bedrijf de productie van aanstekers voor consumenten stopzette en zijn volledige productie op de noden van het Amerikaanse leger afstemde. Het bedrijf heeft ontelbare aanstekers rond het thema ‘Amerika’ geproduceerd met het Vrijheidsbeeld als meest populaire afbeelding die op de windbestendige aansteker gereproduceerd werd. Ook de mensen van Zippo dragen bij tot de patriottische geschiedenis – inclusief de oprichter, George G. Blaisdell, de medewerkers, evenals de klanten en verzamelaars die een rol in de meer dan 80-jarige geschiedenis van het bedrijf gespeeld hebben.

“Iedereen heeft een Zippo verhaal. Het is een attitude, een levensstijl – het is een Amerikaanse traditie, zoals een tuinfeest op 4 juli”, aldus Greg Booth, directeur en CEO bij Zippo. “Het is een eer om op deze lijst te staan en ik weet dat de oprichter van Zippo, George G. Blaisdell, hetzelfde zou zeggen. Dhr. Blaisdell was heel trots op zijn Amerikaanse roots en hij heeft meer dan eens gezegd dat hij zich bevoorrecht voelde om federale belastingen te betalen omdat hij vond dat de VS zo’n prachtig land is.”

Zippo belichaamt de Amerikaanse trots niet alleen in zijn design en productie maar ook in partnerschappen met bedrijven en merken die zijn patriottische waarden delen. Meer dan de helft van de merken op de Brand Keys-lijst hebben een plaatsje gekregen op een Zippo aansteker, inclusief Jeep die de eerste plaats behaald heeft. In 2011 produceerde West Coast Customs zelfs een Zippo Jeep op bestelling. Bovendien is Harley-Davidson Motor Company, nummer 13 op de lijst, momenteel Zippo’s belangrijkste merk dat in licentie gebruikt wordt.

Onze Zippo outdoorproducten zijn zelfs nog zinvoller als we ons richten tot de duizenden enthousiaste fans die tijdens het raceweekend kamperen op The Glen.” Het NASCAR Sprint Cup Series weekend op The Glen gaat door van 7 tot 10 augustus.